سکوت ۱۴۰۰ ساله مردم ایران

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

سکوت ۱۴۰۰ ساله مردم ایران

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

یک داستان!

با درود بر شما دوستان عزیز

 

از وقتی خیلی بچه بودیم همیشه یک داستان رو برامون تعریف میکردن

داستان ادم و حوا

داستانی که فقط کسانی قبول دارند که به پیامبران اعتقاد دارن

چون این داستان به هیچ نوع علمی نیست و فقط با متوسل شدن به قران و... میشه باورش کرد

تو این داستان یک مغلته خیلی جالب وجود داره

شیطان به ادم سجده نمی کنه و با خدا کل کل میکنه

بالاخره شیطان پیش خدا کم میاره و خدا میخواد بکشدش که شیطان میگه پس  من این همه تو رو ستایش کردم چی میشه؟

شیطان از خدا میخواد که اجازه بده بنده هاشو گمراه کنه

و خدا هم میگه: عجب فکر خوبی این جوری جهنم خالی نمیمونه

و خدا قبول میکنه

خوب حالا شیطان خدا رو ستایش کرده چرا خدا از ما بنده ها مایه میذاره

چرا ما بنده ها باید تقاص ستایش شیطان رو بدیم

اصلا به ما چه ربطی داره

یک روزی شیطان خدا رو ستایش کرده و خدا هم خودش باید جوابشو بده

چرا از ما مایه گذاشته؟

 

یک مغلته جالب دیگه هم تو این داستان وجود داره که تو پست بعد میگم

 

خرد نگهدارتان

 

نظرات 14 + ارسال نظر
مینا یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:10 ب.ظ http://love2life.blogsky.com

و اما بریم بر سر بحث شیطان
راستش چون خیلی خودم راجع به این مسایل فکر کردم وقتی نوشته هاتونو میخونم انگار دارم افکار خودمو به صورت طبق بندی شده و البته تکامل یافته میخونم.

بله درست نوشتید و خدا مارو مورد معامله قرار داده و از خودش مایه گذاشته ولی از آنجایی که من به وجود خدا و به لطف و مهربانی و قدرت خدا اعتقاد دارم در نهایت به این نتیجه بسیار ساده رسیدم که:
این داستان دروغی بیش نیست!
هر چند که پذیرفتنش سخته چونکه توی قران هم اومده و پذیرفتنش به این معناست که کل قران هم زیر سوال بره (و من در این مورد هیچ نظری ندارم!!!!) اما شاید بهتر باشه که قبول کنیم که داستان دروغه.
شاید این داستان برای کسانی که اهل لجبازی و اهل چشم و همچشمی و رو کم کنی هستند کارساز باشه تا واسه اینکه لج شیطان را در بیارند سعی کنند آدم به اصطلاح خوبی باشند !!!!
اما .... نمی دونم به نظر من که خدا نمی تونه اونقدر ککوچک و حقیر و دارای مرتبه پایینی باشه که بخواد با شیطان لجبازی کنه و حالشو بگیره و واسه اون قدرت نمایی کنه!!!

با درود فراوان بر تو دوست عزیز
دوست عزیز تنها مشکل ما این هست که تا حرف قران میاد وسط پامونو عقب میکشیم
ما ز قران مغز را برداشتیم.....پوست را بهر خسان بگذاشتیم
ببین دوست من تو این دنیا هیچ چیز مطلق نیست
همه چیز نسبی هستند
حتی وجود خدا مطلق نیست
اینو قبول دارم که گذشتن از یک عمر اعتقادات خیلی سخت هست
کمر ادم میشکنه
ولی ......
باید اعتقادات یک عمر رو بشکنیم
اولش انقدر گیج میشی که حتی به زنده بودن خودت شک میکنی
ولی بعد از یک مدتی متوجه میشی تو خودت خدا هستی و از گیجی خارج میشی
ولی همین که تعصب نداری خیلی خیلی خوب هست
اگه تونستی کتاب مقدمات فلسفه رو بخون
خیلی کمکت میکنه
ولی اگه بی خدا شدی نیای یقه منو بگیری
به هر حال خوش باشی

خیزران یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:43 ب.ظ http://kheyzaran.blogsky.com

سلام
ممنون که آمدید به زودی شمارالینک میکنم روزهای پنجشنبه چیزکی مینویسم خوشحال میشوم به دیدنم بیائی
باادب واحترام

با درود بر شما
ممنونم
حتما سر میزنم

خیزران یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:10 ب.ظ http://kheyzaran.blogsky.com

سلام شمادرخیزران جاودانه شدید
باادب واحترام

دکتر کاوه سالارمند چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:25 ب.ظ http://salarmand.blogsky.com

درود.
وبلاگ اندیشه نو با دو گفتار جدید بروز شد.لطفا ملاحظه بفرمایید.

محمود چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:09 ب.ظ http://shabnevisi.persianblog.ir

فکر میکنم صحبتهای جالبی داشته باشی . بعدا سر فرصت با هم حرف خواهیم زد.

با درود بر شما
لطف دارین
خوشحال میشم بخونین

ارکیده پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:26 ب.ظ http://orkideh1351.blogfa.com

سلام .
از حضور گرمتون سپاسگزارم . خیلی از وبلاگ شما خوشم اومده اگه اجازه بدید لینکتون کنم .

با درود بر تو دوست عزیز
ممنونم
من هم شما رو لینک میکنم

الناز جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:25 ب.ظ http://www.sarzamine-yakhi.blogsky.com

سلام ممنون از اینکه سر زدی پست جالبی بود.

به نظر من آدما همیشه ناخواسته باید تقاص پس بدن اینم یک نوعشه ...

موفق باشید

بازم پیشم بیا

با درود بر شما
درسته ادم ها همیشه تقاص پس میدن ولی...
ولی به نظر من خیلی هم نا خواسته نیست
به نظر من تمام اتفاق هایی که برای ما میفته (اعم از خوب و بد) نشات گرفته از کردار ما در گذشته هست
البته این نظر کاملا شخصی هست
من خودم هر وقت کوچک ترین اشتباهی بکنم مستقیم به خودم بر میگرده
اگه پست نگاره های فروهر رو خونده باشین میبینین که نظر زرتشت هم همین بوده

پروانه جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:34 ب.ظ http://www.ketabamoon.blogsky.com

درود بر شما
به یاد کتاب عقاید یک دلقک هاینرش بل افتادم.
به هر حال در کشوری زندگی می کنیم که برخورد عقاید وجود ندارد. چه خوب بود شما بدون نام مستعار می توانستید حرفتان را بزنید.
هنگامتان خوش

با درود بر شما
درست گفتین
کاش در کشور ما هم ازادی بیان وجود داشت
ولی بازم خیلی خوب شده
تا چند سال قبل اطلاع رسانی در ایران خیلی ضعیف بود ولی الان خیلی بهتر شده
ماهواره ، کتاب ،اینترنت و...
به هر حال فعلا این جوری هست دیگه


در ضمن از واژه خیلی قشنگی استفاده کردین (هنگامتان خوش)

مینا شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:26 ق.ظ http://love2life.blogsky.com

این بحث مفصل و بسیار جالبیه - خیلی دوست دارم باز هم قدرت شمارا در - رد نظرات خرافی - ببینم
توی این بحث باید دو حالت را در نظر گرفت:
۱- اینکه خدا هم رده ی شیطان شده که با او وارد یک معامله شده و به قول شما از بنده ها مایه گذاشته. درست مثل اینکه یک مادر برای اثبات اینکه کدام فرزند اصلح تره - یکی از فززندانش را به دست دیگری بسپاره و ... اونهم نه یک فرزند بالغ و کامل
مثل اینکه نوزادش را در اختیار فرزند ۳ ساله اش قرار بده!
۲- این داستان دروغه و بنا براین قرآن دروغه ...(در این حالت چه توجیهی برای معجزات قران میشه داشت؟)
اما مذهبیون نظر دیگه ای هم دارند و میگند که قران برای ۱۴۰۰ سال پیش و عقلو شعور مردم ۱۴۰۰ سال پیش و عرب و جاهل نازل شده است و برای درک آنزمان مردم نیاز بوده که چنین داستانی مطرح شه!
در این حالت اگر قبول کنیم که این داستان برای مردم ۱۴۰۰ سال پیشه پس باید بقیه قوانین و دستورات و داستانهای قران را هم به همین دید نگاه کرد!
منتظر دیدگاه دقیقتون هستم.
سپاس

با درود بر شما
این سوال شما مینا خانوم انقدر جامع هست که بسیاری از صاحبان قلم در چند دهه ی اخر به بحث در موردش پرداختن
کتاب های فراوانی نوشته شده تا جواب این سوال شما رو کامل بده
برای پاسخ دادن به شما باید یک کتاب نوشت
من به شما پیشنهاد میکنم کتاب های دکتر شجاع الدین شفا رو حتما بخونین
حدودا 10 کتاب نوشته که هر کدومش یک دنیاست
شما کتاب تولدی دیگر رو اگه تونستین مطالعه کنین
شاید تو پست های اینده براتون بذارم
و اما جواب خودم
با اطلاعات ناچیزم براتون میگم امیدوارم قانع بشین
در مورد اول (در نظر شما) که چیز خاصی نمیتونم بگم چون خدا هرکس نسبت به وجود خود شخص بزرگ و کوچیک میشه
خدا شما ممکنه از شیطان بزرگتر باشه ولی خدا من از شیطان کوکچتر باشه
مثل موسی و انیشتن
موسی به طرفدارانش گفت:
خدا پشت این کوه هست
ولی انیشتن گفت:
خدای من بعد از 30 میلیون سال نوری هست
خوب موسی با فکر خودش (که به نظر من کوچیک هست) خدا رو تفسیر کرده و انیشتن (با فکر بزرگ) خدا رو اینجوری تفسیر کرده
اما مورد دوم ( در نظر شما) :
به نظر من داستان ادم و حوا دروغ هست و قران هم دروغ هست
شما: پس معجزات قران چی میشه؟
معجزات قران چی هست؟
1- بی نظیر بودن کلام
2- محتوای قوی درونی
1-در مورد بی نظیر بودن قران میتونم بگم ابن مقنع در زمان محمد و با محمد ادعای پیامبری و ادعای دریافت وحی کرد که متن هایی هم از اون به جا مونده (متن هایی که میگفت از جانب خدا هست) که اگه خواسته باشین من متن هاشو براتون پیدا میکنم و در پست هام قرار میدم و در ضمن در یکی از جنگ ها، محمد با دست خودش گردن ابن مقنع رو میزنه

اصلا ابن مقنع دروغ گفته و محمد به حق گردنشو زده
در نسل امروز ما کسی هست که مثل استاد بزرگ فردوسی یا حافظ شعر بگه؟
به هیچ عنوان نیست
خوب این دلیل میشه که ما بگیم دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی از طرف خداست و همه چیز درونش درست هست؟
مسلما دلیل قانع کننده ای نیست

2- اما محتوای قوی قران
شما یک بار قران رو به فارسی بخونین
بعد خودتون متوجه میشین که فقط از قتل مخالفان ، کشتار ، اتش دوزخ و ترس سخن گفته
به نظر من خوندن قران رو برای کودکان زیر 13 سال باید منع کنن
چون باعث وارد شدن خدشه به روحیه میشه
من در پست های اینده ایاتی از قران رو با ایاتی از کتاب های زرتشتیان مقایسه میکنم بعد خودتون قضاوت کنین که معنای کدام یک بهتره
خدای اسلام فقط حرف از غارت و چپاول زده
کجا گفته اگه یکی به شما بد کرد شما بدی نکنین و اونو ببخشین؟
فقط گفته هرکه بد کرد ، بد کنید
ودلیل اینکه از اول به ما گفتن قران رو به عربی بخونین برای همین هست که به معنای قران توجهی نکنیم
یک چیز جالب رو بگم
خدای اسلام ساختن زندان رو یاد نداشته و برای همین در قوانینش گفته هرکه دزدی کرد دستش رو قطع کنین ولی خبر نداشته میشه زندان درست کرد و به زندان انداخت
چرا دست قطع کنیم؟
در تمام قوانین قران یک جا حرف از زندان نیست چون محمد ساختن زندان رو یاد نداشته
چون اعراب بادیه نشین بودن و در چادر زندگی میکردن
طبق قوانین قران مجرم یا باید سنگسار بشه یا دست و پاش قطع بشه
شما قران رو به فارسی بخونین متوجه میشین که فقط قتل و کشتار رو اموزش میده
خدا کنه این پاسخ رو فقط شما بخونین
من هیچ وقت انقدر رک حرف نمیزنم ولی چون شما خردمند هستین راحت تر صحبت کردم


اصلا از این حرفا بگذریم
شما به تاریخ نگاه کنین
70% جنگ ها به خاطر دین هست
دین مخرب تر از بمب اتم بوده
شما حتما میدونین که اگه 113 نفر مسلمان واقعی وجود داشته باشن مهدی ظهور میکنه
تا الان 1000 ها نفر برای ترویج اسلام کشته شدن ولی هنوز 113 نفر مسلمون نشدن
این چه دینی هست ؟
دینی که برای رواج خودش هزاران فرزند رو بی پدر کرد و در جنگ ها کشت
دینی که باعث شد کودکان حتی جنازه ی پدرشون رو نبینن
دینی که باعث شد کودکان با اشک به خدا نگاه کنن و بگن ما تو رو نمی خوایم فقط بابامونو میخوایم
شما ببینین دین ها فقط باعث ویرانی شدن (مخصوصا دین اسلام)
شما یک کشور مسلمان پیشرفته نمی تونین پیدا کنین
تمام کشور های مسلمان جهان سوم هستن

کتاب های دکتر شجاع الدین شفا ممکنه گیر نیاد ولی کتاب سیر اندیشه سالاری در ایران گیر میاد
شما صفحه ی 89 (البته مطمئن نیستم . بخش زکریای رازی) رو مطالعه کنین
چند خطی از کتاب نقض الدیان که نوشته ی رازی هست رو نوشته بخونین

البته فکر نکنین منظور من فقط اسلام هست
همین زرتشت که من بسیار بهش اعتقاد دارم در زمان ساسانیان قدرت کشور رو به دست گرفتن
فاجعه ای رخ داد که هیچ کس فکر شو نمیکرد
دوست عزیز هر دینی که قدرت گرفت ادم کشت
از زرتشت تا اسلام
فقط یک فرق دارن
زرتشت هیچ وقت به یک مورچه اسیب نرسوند
(البته عیسی و موسی هم همین طور بود)
ولی این محمد عزیز به دست خودش هزاران نفر رو گردن زد و در چاه ریخت و بعد بر جنازشون نماز خوند (منبع کتاب دو قرن سکوت)


هنوز خیلی حرف هست ولی میدونم بیشتر از این خسته کننده میشه
تا الانشم خیلی پر حرفی کردم
ادامش با شما
شما فکر کنین و تحقیق

من با قسمت اخر نظر شما کاملا موافقم
اون قسمتی که گفتین :
این قران مال همون ۱۴۰۰ سال پیش هست

ببخشید انقدر دیر جواب دادم
من امسال کنکور دارم و خیلی درگیرم

آرش یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 05:22 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

به نظر من که بهشت و جهنم می تونه توی همین دنیا باشه.
راستی این که می گن شیطان از جنس آتش هستش اگه اون دنیا بفزستنش جهنم که این اساسی حال می کنه

با درود
کاملا موافقم
به نظر من بهشت و جهنم بیشتر به درد هالیوود میخوره برای ساختن فیلم های تخیلی

مینا دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ق.ظ http://love2life.blogsky.com

سلام و خسته نباشید حسابی به خاطر پاسخهای کامل و دقیقتون.
راستش چون گفتید کنکور دارید - دوست ندارم که بیشتر باعث گرفتن وقت گرانبهاتون و مشغول شدن ذهنتون بشم - پس خواهش میکنم هر زمانی که کاملا آزاد بودید و یا حتی بعد از کنکور بحثو ادامه بدید تا منم عذاب وجدان نگیرم!
راستی اصلا بهتون نمی یاد که در سن کنکور باشید و با اینهمه مطالعه و تفکر عمیق باشید. واقعا باید به شما تبریک گفت بگذریم.
و اما معجرات قران
من هم با نظرتون موافقم و قران سراسر جنگ و توبیخو تنبیه هست و اتفاقا خوندنش بیشتر وقتها برای من هم به جای اینکه لذت داشته باشه همیشه باعث ایجاد سوالات دیگه ای میشه و...
اما منظور من از معجزات قران معجزه کلامی نیست وبرای من این سواله که اگر قران کلام خدا نیست پس از کجا اشاره به بعضی قوانین طبیعت شده که تازه حالا و بعد از چندین سال توسط دانشمندان کشف شده!؟ مثل جفت گیری گیاهان مثل اشاره کردن به ۳۶۵ روز سال یا به یک اندازه آمدن دنیا و آخرت و ...
من چند سال پیش با یکی از دوستان مسیحی ام در مورد انجیل و این معجزات قران صخبت کردم و ایشون فرمودند که در انجیل هم چنین مواردی وجود داره!
راستش قضاوت یه کم سخته!
درسته که باید به مظاهر هر دینی نگاه کرد
مکاتبی که در دنیا هستند مکاتب وحی در خاور میانه
مکاتب ذهنی در شرق آسیا مثل هند و چین و ...
مکاتب عقلی و فلسفی در اروپاست و کاملا واضح هست که مکاتب عقلی دارای بهترین پیشرفت و تمدن شدند و مکاتب وحی و مکاتب ذهنی دارای پسرفت هستند اما آیا باید دلیلش را در مسلمانان نامسلمان دانست یادر اصل موضوع وحی؟
هر زمانی که در تاریخ مذهب قدرت گرفته - همانطور که خودتون هم اشاره فرمودید - اوضاع به شدت بد شده و باعث خونریزی و جنگ شده! چرا؟
واقعا چرا؟
چی درون مذاهب وجود داره که اینطور به وجود انسانها رخنه میکنه و باعث میشه که از همه چیز بگذرند و گاهی با کمال میل قدم در این راه میگذارند؟! نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به همین صورته درسته؟
من فکر میکنم دلیل اصلیش اینه که مذاهب به فطرت انسان رخنه میکنند و اینگونه میشه که انسانها عنان خود را به دست مذاهب میسپارند! چه زرتشت چه مسیح چه محمد.مطلبی که در مورد مقنع گفتی هم خیلی جالب بود و حتما هر وقت فرصت کردید توی پستهاتون بذارید. یادمه که حدود ۱۰ سال پیش یک نفر هم در پاکستان پیدا شده بود و ادعای وحی میکرد و آیاتی هم اورده بود که واقعا باعث خنده بود. ( الفیل مالفیل؟...)
از کتابهایی که معرفی کردی ممنونم و حتما دنبالشون میگردم و مطالعه میکنم - هر چند که فعلا بیشترین cpu مغز من معطوف مطالعه در مورد عوالم روحی است!
سربلند باشی دوست عزیز

با درود
من اگه دیر جواب میدم دلیلش کنکور نیست
من خیلی بچه درس خون نیستم
یعنی کلا درس خون نیستم
حاظرم 1000 تا کتاب بخونم ولی یک دونه کتاب درسی نخونم


من از اول کودکیم خیلی منزوی بودم
همیشه تنها بودم (حتی زمانی که 6 سال داشتم)
افسرده نه ها
کلا از تنهایی بیشتر لذت میبرم
و تنها چیزی که میتونست تنهایی رو برام پر کنه کتاب بود
برای همین از زمانی که خیلی بچه بودم کتاب خوندن رو شروع کردم و یک مقدار اطلاعات برای خودم به دست اوردم


اما معجزات قران:
من درباره معجزات علمی قران چیزی نخوندم
یعنی تا الان کتابی در این مورد پیدا نکردم
ولی این سه موردی رو که شما گفتین یک مقدار نقد میکنم
1- 365 روز سال
2- جفت گیری گیاهان
3- به یک اندازه امدن دنیا و اخرت
من قران رو کامل نخوندم و در او قسمت هایی که خوندم این سه موردی رو که شما گفتین پیدا نکردم
برای همین ممکنه جواب قابل قبولی ندم
امیدوارم بتونم قانعتون کنم
در مور اول:
دوست عزیز هنوز در عربستان که با تاریخ قمری کار میکنن سال رو 355 روز حساب میکنن
و دلیلش این هست که چون در عربستان هوا گرم بوده در شب و با ماه اطلاعات رو به دست می اوردن و گردش ماه باعث نقص در تاریخ و شمار روزها میشه
اما در ایران که منجمان با خورشید اطلاعات رو به دست میاوردن هیچ نقصی در شمار روز ها به وجود نیامد
دوست عزیز اگر چنین چیزی واقعا در قران وجود داشت سنی گرایان عربستان حتما به ان توجه میکردن


مورد دوم:
در این باره فقط می تونم بگم که محمد حدود 10 سال برای خدیجه بازرگانی میکنه و برای بازرگانی به شهر های زیادی سفر میکنه و چون سفر ها با شتر بوده در تمام شهر ها و روستا های بین راهی توقف های طولانی میکرده بدیهی هست که از اطلاعات دانشمندان شهر ها و روستا ها بهره مند میشده
خوب حالا شما تمدن و علم کشور هایی که محمد با انها تجارت میکرده رو نگاه کنین
ایران یکی از اون کشور ها بوده
شما علم ایرانیان رو نگاه کنین
اگه محمد دو چیز از ایرانیان میتونست یاد بگیره خیلی مطالب علمی تر میگفت
مصر هم جز این کشور ها بوده
محمد با مصری تجارت میکرده که در چندین سال قبل از به دنیا امدنش ، سینوهه (پزشک مخصوص فرعون)مغز انسان رو باز میکنه ( کاری که بشر با این تکنولوژی تازه بهش دست یافته)
خوب حالا به نظر شما گفتن جفت گیری کار بزرگی بوده؟
دانشمندان فوق العاده بزرگی در اطراف عربستان وجود داشته که محمد به واسطه ی تجارت با انها در ارتباط بوده
کتاب های بسیار بزرگی نوشتند که متاسفانه همگی در جنگ ها از بین رفت
همین کتابخانه ی مداین ایران اگر در اتش جهل از بین نمیرفت خدا میداند که علم جهان در این زمان کجا بود
به گفته ی ایلیاپاولویچ پطروشفسکی : اعراب با سوزاندن کتاب خانه ی مداین نه تنها به ایران بلکه به علم بشریت خیانت کردند
شما ببینین در چند سال قبل از به دنیا امدن محمد در مصر زوایای مثلث را به گونه ای قرار دادن که فشار هوا را بر روی جنازه کم کنن تا جسد متلاشی نشه
درباره ایران هم که خودتون میدونین چه علم بزرگی داشتن
خوب حالا معجزات خدای عربستان بزرگ تر بوده یا معجزات خدایان مصر (فراعین) و یا تفکر ایرانیان؟
شما ببینین بدون نیاز به خدا علم بشر روز به روز بیشتر میشه
برای به دست اوردن علم نیاز به وحی از جانب خدا نداریم
علم به دست میاد
راه زندگی رو هم خود انسان ها به دست اوردن
پس نیاز ما به قران در چی هست؟
در ضمن محمد فقط از علم حرف زده در صورتی که در ایران و مصر به علم جامه ی عمل پوشاندن
علم محمد فقط در کتاب نوشته شده ولی علم ایرانین و مصریان نه تنها در کتاب بلکه در تندیس ها و بناها نمایانگر شده
فکر میکنم قانع کننده بود
همین طوری که گفتین در انجیل هم چنین چیزهایی هست
در زرتشت هم هست

در مورد سوم:
من منظورتون رو از به یک اندازه امدن دنیا و اخرت نفهمیدم


خوب حالا به این توجه کنین
اگر معجزه ای درون قران باشه دلیلش چی هست؟
دلیلش این هست که ما ایمان بیاریم که این کتاب از جانب خداست؟ درسته؟
خوب حالا شما ایمان اوردین که این کتاب از جانب خداست
ایا حاظرین به دستورات قران عمل کنین؟
ایا شما حاظرین منو یا به دار بزنین یا دست و پای مخالفمو قطع کنین؟
چون در قران اومده هر کس مخالف محمد حرفی زد باید چنین بلایی سرش بیاد
البته لا اکراه فی الدین هم هست
و این خودش یک تناقض خیلی بزرگ هست


و یک چیز دیگه درباره معجزه سازی برای محمد و قران:
من یک بار با یک روحانی بحث میکردم که بحث ما به جایی رسید که گفت معجزات زیادی در قران وجود داره که اثبات میکنه قران از جانب خداست
چند مورد از این معجزات رو نام برد و تشریح کرد که به نظر من تمامش مغلته بود و بدون دلیل هرچی رو که خودش دوست داشت اثبات میکرد
معجزات قران مثل معجزات خود محمد هست که ما براش درست کردیم
در قران از معجزات تمام پیامبران به روشنی و کامل سخن اومده ولی از معجزات محمد هیچ چیزی گفته نشده بعد ما کاسه ی داغ تر از اش میشیم و میگیم نه محمد شق القمر کرده و در قران اومده
و در یک قسمت که صحنه ی روز قیامت توصیف میشه حرف نصف شدن ماه به وسط میاد و می میگیم معجزه ی محمد هست
یعنی ما خودمون براش درست میکنیم
به نظر من معجزات قران رو هم ما با تفسیر کردن اشتباه به وجود میاریم و با سفسطه اثباتش میکنیم
در ضمن به نظر من همین که شما میدونین در قران فقط حرف از قتل و کشتار هست برای ترک اسلام کافی هست
اصلا کل قران معجزات علمی باشه
چه فرقی میکنه؟
اصلا از جانب خدا باشه
من خودم خدایی رو که بگه مخالف رو بکش نمیپرستم

پای در نه همچو مردان و مترس
در گذر از کفر و از اسلام هم

البته منظورم این نیست که شما میترسین ها
فقط هدفم این هست که از اسلام بگذرین

این حرفایی که الان من به شما گفتم اگه به هر کس دیگه میگفتم قبول نمی کرد چون تیتروار گفتم و خیلی مبهم هست و من خیلی کم توضیح دادم
ولی چون یک مقداری شما رو میشناسم راحت تر حرف زدم و خلاصه تر گفتم
شما خودتون برای خودتون توضیح بدین
توضیح این مباحث حداقل 70 یا 80 بند میشه


خوب حالا در مورد اشکال کار
به نظر من اگه تمام ایراد رو به دین بدیم بی انصافی هست ولی 90 درصد مشکلات مربوط به دین هست
چون قوانین دین به روز نمیشن و ناقص هستن
در همین شهری که من زندگی میکنم افرادی رو میشناسم که خمس و زکات مالشون رو کامل میدن ولی اگه یکی برای 100 تومان جلوشون جون بده براشون مهم نیست و میگن: من خمس و زکات دادم و به من هیچ ربطی نداره وظیفه ی من دادن خمس و زکات هست طبق اسلام
خوب این ضعف قوانین دینی هست دیگه
یا در دین گفته شده ربا حرام هست
خوب من میام از شما 100 میلیوم میگیرم و میگم تا 1 ماه دیگه 200 میلیون میدم
این یعنی ربا دیگه
خوب حالا بعد یک ماه من 100 میلیونی رو که قرض کردم میدم و باید 100 میلیون دیگه بابت بهره بدم به جای اون 100 میلیون یک ادامس از شما میخرم و با هم توافق میکین که این ادامس قیمتش 100 میلیون هست و به شما میدم
این جوری تو اون دنیا کسی نمیتونه بهم گیر بده
اینم ایراد از قوانین دین هست دیگه
شما ببینین این قوانین چون ناقص هست اوضاع روز به روز خراب تر میشه
تازه دروغ مصلحتی هم که دیگه...
در ضمن اسلامی که محمد گفته همین اسلامی هست که ما به اون عمل میکنیم
این پنداری اشتباه هست که بگیم ما مسلمانان اشتباه میکنیم و اسلام ایرادی نداره
اسلام ناب محمدی از این اسلامی که در ایران رواج داره فوق العاده بدتر هست


و اما چرا هر زمان دین قدرت گرفته اوضاع خراب شده
چون زمانی که دین قدرت میگیره و دین داران (چه موبدان زرتشتی ، چه کشیش های مسیحی و چه روحانیون اسلام) قدرت کشور رو به دست میگیرن خیلی راحت سر مخالفان رو از تنشون جدا میکنن
چون هرکس که با انها مخالفت کند با قوانین دینشان مخالفت کرده (چون خودشون رو نماینده ی دین و خدا میدانند) پس با خدا مخالفت کرده و به راحتی سرش را از تن جدا میکنن
اصولا زمانی که دین قدرت میگیره منتقدی وجود نداره
چون منتقدین انتقاد از خدا میکنن و این عین کفر هست و مرگ لایق منتقد هست
و مشکل بزرگ ایران ما همین هست
هرکس که انتقاد میکند از بین میرود
و کاملا با شما موافق هستم که گفتین مذاهب در فطرت تاثیر منفی میذارن
دین چشم باز رو به بسته و انسان ازاد اندیش رو به متعصب تبدیل میکنه

و وقتی هم که تعصب وارد فطرت انسان شد انسان متعصب به جایی میرسه که هر کس از محمد بد گفت قتل اون شخص رو ثواب میدونه
البته دین زرتشت انسان رو متعصب نمیکنه
اگه خواسته باشین دلیلشومن براتون میگیم


و در مورد مقنع
من در جواب گفتم باید دنبال بگردم تا پیداش کنم
چون من تو خونه خیلی خیلی کتاب دارم و معمولا بدون اینکه اسم کتاب ها رو بخونم شروع به خوندنشون میکنم ( وقتی اسمشونو میخونم قبل از خوندن کتاب در مقابلش جبهه میگیرم) پیدا کردن یک مطلب از بین این همه کتاب بدون دونستن اسم کتاب خیلی سخت هست
ولی چشم حتما براتون پیدا میکنم و در پست ها قرار میدم
فقط یک مقداری طول میکشه
در ضمن اون ایات الفیل ماالفیل... هم که مشخص شد قضیش چی بوده
قضیه ی او ایات مثل سگ حرم رضا شد که حتما در جریان هستین


شما که کتاب های متافیزیک رو مطالعه میکنین حتما کتاب *نیمه تاریک وجود* رو بخونین
خیلی علمی نیست ولی زندگی بخش هست
مخصوصا برای شما دوست عزیز


موفق باشین

مینا دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:46 ق.ظ http://love2life.blogsky.com

یه مطلب دیگه که ترجیح میدم تائیدش نکنی که بقیه با خوندنش ذهنشون از موضوع منحرف نشه:
در جواب خانم الناز فرمودید که:
به نظر من تمام اتفاق هایی که برای ما میفته (اعم از خوب و بد) نشات گرفته از کردار ما در گذشته هست

من دقیقا با این موافقم که هر عمل بدبی به خودمون برمیگرده همانطور که در نماد فروهر هم دایره ها بیان کننده همین موضوع هست ما حوادثی هم در زندگی هست که هیچ جوری نمیشه ربطش بدی به اعمال خود ما

اما من این برداشت را هم میتونم از حرف شما بکنم که منظورت از گذشته - زندگی های قبلی ما - بوده باشه؟
منظور تکامل روح در طی زندگی های متعدد هست که بعضی اسمشو گذاشتند تناسخ و بعضی گفتند نه تناسخ غلطه و ... به کلمه و واژه آن اهمیت نمی دم.
خوشحال میشم نظرتو در این مورد هم بدونم.
البته بعد از کنکور
موفق باشید

با درود مجدد
من کاملا منظورم تناسخ بوده
و کاملا به تناسخ اعتقاد دارم
البته من این رو هیچ جا نگفتم چون هنوز انقدر در این باره اطلاعاتمو زیاد نکردم که بتونم ازش دفاع کنم
بعد کنکور دربارش خیلی تحقیق میکنم

مینا شنبه 8 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ق.ظ

سلام
خسته نباشی
کنکور چطور بود؟ امیدوارم موفق بوده باشی. باز هم پاسخهات قانع کننده بود و از اطلاعاتت استفاده کردم.
در مورد تناسخ منم خیلی حرف دارم اما تا این لحظه تناسخ از نظر من رد شده است. ان شاءالله در اینده بیشتر راجع بهش بحث میکنیم.

با درود بر شما دوست گرامی
کنکور که بدک نبود
شاید یک جایی قبول بشم
با این درس خوندن من ترک تحصیل بهتره
خیلی خوشحالم که شما قانع شدین
در مورد تناسخ هم در اینده حتما حرف میزنیم
در ضمن این که شما گفتین :* تا این لحظه از تناسخ از نظر من رد شده است* نشون دهنده ی این هست که تعصب ندارین و این بزرگترین نعمت هست

پروانه یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:08 ب.ظ http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

با درود بر outlandish
با اجازه ستون پیام ها را خواندم
سال ۵۷ کنکور داشتم.بسیار خوشحالم که می بینم که جوانان پس از ۵۷ به دنبال اندیشیدن و یافتن حقیقت هستند.
در پستی که در مورد چاه چهل دختران داشتم دوستی در مورد ابن مقنع نوشته بود و به دنبال آن گشتم.
مقنع رهبر جنبش ضد اعراب بودو آنها را سپید جامگان می گفتند. او برای اینکه به مردم ثابت کند خدا شدن کاری ندارد کاسه ای جیوه ته چاه گذاشته بود و هر شب مهی از آن بیرون می آورد که در ادبیات ما از ماه نخشب زیاد گفته شده است. تا اینکه در محاصره نیرو های خلیفه گرفتار می شود و خو هوادارانش دست به خودکشی دسته جمعی می زنند و خودشان را در چاهی پر از اسید می اندازند.
..
از سینوهه گفتید باید بگویم اولین سزارین را ما در ایران سزارین رودابه را داریم

زال بر سیمرغ تعظیم کرد و سیمرغ از او پرسید که: »این غم چراست؟« او حال وخیم رودابه را به سیمرغ باز گفت و سیمرغ هم او را این چنین راهنمایی کرد:

بیاور یکی خنجر آبگون / یکی مرد بینا دل پرفسون

نخستین به می ماه را مست کن / ز دل بیم و اندیشه را پست کن

بکافد تهیگاه سرو سهی / نباشد مر او را ز درد آگهی

وزو بچه شیر بیرون کنند / همه پهلوی ماه در خون کنند

و زان پس بدوز آن کجا کرد چاک / ز دل دور کن ترس و تیمار و باک

گیاهی که گویمت با شیر و مشک / بکوب و بکن هر سه در سایه خشک

بساو و برآلای بر خستگیش / ببینی همان روز پیوستگیش

بدو مال از آن پس یکی پر من / خجسته بود سایه فر من

ترا زین سخن شاد باید بدن / به پیش جهاندار باید شدن

هنگامتان خوش

با درود بر شما دوست گرامی
کاملا درست گفتین مقنع رهبر جنبش ضد اعراب بود و چند دهه بعد از مرگ محمد به دنیا میاد ولی اون مقنعی که من گفتم در زمان خود محمد بوده
اعراب 19 سال بعد از مرگ محمد به ایران حمله میکنن و ابن مقنع با انها رودررو میشود ولی مقنعی که من گفتم به دست محمد و قبل از حمله اعراب به ایران کشته میشه



در ضمن ابیاتی رو که نوشتین واقعا غرور افرین هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد