سکوت ۱۴۰۰ ساله مردم ایران

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

سکوت ۱۴۰۰ ساله مردم ایران

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

یک داستان!

با درود بر شما دوستان عزیز

 

از وقتی خیلی بچه بودیم همیشه یک داستان رو برامون تعریف میکردن

داستان ادم و حوا

داستانی که فقط کسانی قبول دارند که به پیامبران اعتقاد دارن

چون این داستان به هیچ نوع علمی نیست و فقط با متوسل شدن به قران و... میشه باورش کرد

تو این داستان یک مغلته خیلی جالب وجود داره

شیطان به ادم سجده نمی کنه و با خدا کل کل میکنه

بالاخره شیطان پیش خدا کم میاره و خدا میخواد بکشدش که شیطان میگه پس  من این همه تو رو ستایش کردم چی میشه؟

شیطان از خدا میخواد که اجازه بده بنده هاشو گمراه کنه

و خدا هم میگه: عجب فکر خوبی این جوری جهنم خالی نمیمونه

و خدا قبول میکنه

خوب حالا شیطان خدا رو ستایش کرده چرا خدا از ما بنده ها مایه میذاره

چرا ما بنده ها باید تقاص ستایش شیطان رو بدیم

اصلا به ما چه ربطی داره

یک روزی شیطان خدا رو ستایش کرده و خدا هم خودش باید جوابشو بده

چرا از ما مایه گذاشته؟

 

یک مغلته جالب دیگه هم تو این داستان وجود داره که تو پست بعد میگم

 

خرد نگهدارتان

 

نماز !

با درود بر تمام دوستان

بهتره این انتقاد رو هم در غالب یک سوال مطرح کنم

شما در نظر بگیرین یک نقاش اومده تا خونتون رو رنگ بزنه

شما بهش میگین اطاق منو رنگ ابی بزن

تا اینجا هیچ مشکلی وجود نداره ولی اگه شما هر چند دقیقه برین به نقاش بگین: اطاق منو ابی کنی ها!

 اون به شما چی میگه؟

اگه بیشتر ابی کردن اطاقتون رو به نقاش گوشتزد کنین چی میشه؟

نقاش به شما فحش نمیده؟

نقاش به شما نمیگه مگه من احمقم که صد بار تکرار میکنی؟

خوب حالا ما روزی هفده رکعت نماز میخونیم و در این هفده رکعت ده بار میگیم : اهدنا صراط المستقیم (نمیدونم درست نوشتم یا نه) یعنی ما را به راه راست هدایت کن

مگه خدا نمیفهمه که ما باید روزی ۱۰ بار بگیم تا بفهمه ما رو به راه مستقیم هدایت کنه؟

مگه خدا فراموشی داره که ما باید به خدا یاداوری کنیم؟

خوب ما روزی ده بار میگیم٬ اگه به طور متوسط ۶۰ سال عمر کنیم خدا رو دیونه نمیکنیم؟

شما قضاوت کنین

دوستانی که میخوان فحش به من بدن فقط خواهشن بعد از فحشاشون یک نکته علمی یا منطقی بگن

خرد نگهدارتان

 

یک سوال!

با درود بر شما

همیشه یک سوال ذهن من رو مشغول به خودش کرده

حالا از شما میپرسم تا شاید ذهن شما بتونه جوال منو بده

چند وقت قبل تو یک کتاب خوندم که امامان از عالم غیب خبر دارن و از اینده خبر دارن

تو یک کتاب دیگه خوندم علی زمانی که ضربه به سرش می خوره به حسن و حسین میگه اگه زنده موندم که خودم قصاص میکنم و اگه مردم شما یک ضربه بزنید

اگه علی از اینده خبر داشته پس چرا نمیدونسته میمیره یا زنده میمونه؟

من فکر میکنم ما انقدر امامان رو بزرگ کردیم که از واقعیت خیلی فاصله گرفتیم

 

تا به روز شدن دوباره خرد نگهدارتان